Sokolovňa - ŠK SokoLH
Creative SolutionIrish Pub 12 Restaurant Liptovský HrádokRúčka s.r.oDOM a.s.Mojliptov.sk - informačný systém o LiptoveZumba Liptovský HrádokMaccaferriLH PointKNLIntersportFibris
© 2010, creative solution

SKUPINOVÉ CVIČENIA

Rezervácia cvičení TU

 

Nezáleží či si mladý, starý, muž či žena, so skvelou kondičkou alebo si v živote neurobil ani drep.

Vstaň z gauča a príď si zamakať!

 

- Tak by sme charakterizovali skupinové cvičenia. Nakoľko budú pozostávať z intervalových cvičení. Veľmi   populárneho cvičenia označovaného ako HIIT, Tabata a kruhových tréningov a mnoho iných s prvkami funkčného fitness, teda "crossfitu".

- Každý a jeden cvičenec si zvolí intenzitu a zaťaženie sám, to je hlavným benefitom.

- Žiadny tréning nebude ten istý, a to nám ide. Ponúknuť vám čo najširšie spektrum cvikov, vedených tréningov aj tréningov čisto pomocou TRX, je pre nás prioritné.

- Samozrejme tréningy pomocou iného náčinia aké by ste našli v klasickom "fitku", aj to je naším cieľom.

- To najlepšie nakoniec: v neposlednom rade vo veľmi veľkej miere využívame to najlepšie náradie na cvičenie na svete a tým je VLASTNÉ TELO!

 

Čo to vlastne ten HIIT je?

High Intensity Interval Training, teda vysokointenzívny intervalový tréning, je typ cvičenia, ktorý vyžaduje maximálne úsilie počas namáhavého cvičenia v krátkych intervaloch s ešte kratšími prestávkami.

V podstate je to kardio, ktoré vyhodí vašu tepovú frekvenciu až nad strechu a tým účinne spáli tuk.

 

TABATA opäť pojem, ktorý je veľmi často zmieňovaní. Čo je Tabata?

Tabata je vlastne podmnožina cvičenia skupiny HIIT, má však svoje vlastné a jasné pravidlá.

 

Avšak HIIT a TABATA nie je to isté, tu sú základné rozdiely:

Základným rozdielom medzi Tabatou a HIIT sú intervaly cvičenia. Kým pri Tabate sú intervaly takmer pevne stanovené na 2:1(20 sekúnd cvičenie vs. 10 sekúnd oddych)

Pri HIIT intervaly variujú. Dokážu byť až v rozmedzí 4:1. (48 sekúnd cvičenie vs. 12 sekúnd oddych), to už nie je pre "padavky".

Ďalším rozdielom sú cykly cvikov. Pri Tabate sa ustálili 4 cykly/8 sérií, tedy predstavte si, že robíte napr. klasický drep s vlastnou váhou: cvik praktizujeme 8 sérií v intervale 20/10 - to je jeden cyklus.

Pri HIIT opäť množstvo variuje podľa fyzickej zdatnosti cvičenca.

Tabata je anaeróbne cvičenie. HIIT môže byť aj anaeróbne, aj aeróbne.

Kruhový tréning, teda "kruháč":

Fúzia dvoch vyššie spomínaných typov cvičení. "Kruháč" je veľmi variabilný nielen čo sa časovcýh intervalov týka, ale aj typov cvikov, náradia... Ako samotné označenie evokuje, pri danom type tréningu sa rotuje zo stanoviska na stanovisko, teda do kruhu. 

 

Funkčný fitness:

Z extra moderného, ale extra účinného - nepoznám náročnejší tréning, budeme v typoch tréningov spomenutých vyššie, implementovať prvky z tohto krásneho a extra účinného športu. Teda na tréningoch nepôjdeme cestou "čistého crossfitu".

 


« naspäť na všetky články